26 Şubat 2011 Cumartesi

siyah hayaller

küçük çocuklara balon alan yaşlı bir amca tanıdım bir zamanlar,
sakalları oldukça uzun ve saçları ile bütünleşmişti.
gördüğü her çocuğa balon alır
mutlu ederdi hepsini.
o zamanlar yeni ilkokulu bitirmiş
tuhaf bir döneme giriyordum.
çocuk ile büyük arasında görevler verilmiş bir çocuk gibiydim.
ondan aldığım tek balon vardı
rengi de siyahtı.
hala bile saklarım o siyah balonu ve düşlermi.
sonra yaşlı sakallı amca öldü,
ardında hiç bir iz bırakmadan kayboldu sanki.
çok sonradan okuduğum bir tarih kitabında tıpatıp benzerini görmüştüm,
aynı onun gibi balonlar dağıtırdı.
ve siyah balon verdiği çocuk üzerine kısa bir not düşmüşlerdi.
siyah balon alan her çocuk bir gün gelip büyüdüğünde herşeyi siyah görecekmiş.
çocuk aklı ya
bende baya bi etki yarattı,
ve ben tuttum siyah olan her şeye aşık oldum.
ama bir o kadar da korkarak.
şimdi iyi anlıyorum geceleri neden senden daha çok sevdiğimi,
gözlerin mavi
geceler siyahtı...

2 yorum:

Marilyn Curie dedi ki...

çok güzel bir yazı.

delal dedi ki...

teşkkr ettm

Yorum Gönder